Like a Dragon: Infinite Wealth Recenzija

Kada sam pre skoro petnaest godina kupio PlayStation 3, jedna od prvih igara koje sam uzeo su bili Yakuza naslovi. Tada sam čuo sve najbolje o njima, ali nisam imao pojma o čemu se dešava u igri. Onda sam zakoračio u taj svet i iskreno, na prvu ruku mi se nije svidelo. Čuo sam Yakuza, i pomislio sam da ću u igrama imati mačeve, oružja i da ću pucati i praviti haos po ulicama Tokija. Ipak, dočekala me je poprilično kompleksna, duboka priča o Kazume Kiryua, glavnog protagoniste. Njegove borbe kako sa ličnim demonima tako i sa drugim Yakuza klanovima. Mnogo godina mi je trebalo da shvatim appeal ovih igara jer su imale nešto šta je meni bilo nespojivo. Ozbiljna, duboka, emotivna priča koja je isprepletana ludorijama i uvrnutim stvarima, nikada nisam znao šta igra treba da predstavlja, sve dok ih nisam stvaaarno zaigrao nekoliko godina kasnije, a ostalo je istorija. Godine su prolazile, igre su izlazile, ali ni jedna mi se nije svidela kao poslednja tri naslova – Yakuza Like a Dragon, Like a Dragon Isshin i Like a Dragon Gaiden. Upravo zbog toga, baš sam jedva čekao da se pojavi novi nastavak, Infinite Wealth, koji će staviti tačku na Kazuma Kiryua kao glavnog protagonistu, ali isto tako, razraditi još više priču o Kasugi Ichibanu, uvrnutom kao što su sve igre, čudnom ali dopadljivom novom protagonisti ovog serijala.

Posle završetka Yakuza Like A Dragon igre, Kasuga Ichiban sa svojim društvom je odlučio koliko toliko da živi mirnim životom, malo dalje od kriminala u koji je bio uvučen i koji su mu prekinuli savršeno i bezbrižno detinjstvo u svojim tridesetim godinama. Mada kakav je Ichiban, i kako uvek uleti u probleme, tako će se to i desiti sada. Ichiban saznaje da je njegova majka, koja je odavno trebalo da je mrtva, ali izgleda da nije. Upravo zbog toga, heroj Yokohame odlučuje da otputuje na Havaje, gde je igrom slučaja i Kiryu, glavni protagonista skoro svih Yakuza igara u prošlosti. Kiryu je tu kako bi pronašao Akane, po naredbi Daidoji klana. Kao što možete da pretpostavite, ovde se njihovi putevi prepliću i to daje poprilično zanimljiv temelj za sve radnje koje će se desiti u igri. Ichiban će biti većim delom igre glavni protagonista, ali u jednom trenutku ćete preuzeti ulogu i Kiryua, koji za razliku od Ichibana je na kraju svoje avanture. Mučen prošlošću i svemu šta ga je snašlo, pokušava da se iskupi za sve loše šta je uradio. U igri je to odlično odrađeno jer ćete u toku avanture, pronalaziti slike kao flashbackove bitnih detalja iz ranijih igara. Odličan detalj, koji će sigurno obradovati mnoge stare Yakuza fanove.

Infinite Wealth je prva Yakuza iliti sada Like A Dragon igra koja se seli iz Japana na drugo mesto. Upravo zbog toga, Havaji deluju mnogo opuštenije, lepše, šarenije nego okruženja u starijim Yakuza igrama. Ovo je ubedljivo najveća open world mapa u svim igrama iz serijala do sada, a najbolje od svega je što je jako jako dobro odrađena. Ljudi na netu su pronalazili detalje svega šta se na Havajima nalazi, bolje rečeno tražili nešto da nije dobro iskopirano u igri. A razvojni tim se toliko potrudio da su iskopirali čak i neke male radnje koje će u igri služiti kao mesta gde će Ichiban moći da kupuje bonuse i ostale stvari u toku igranja. Veća pama znači više aktivnosti, više interakcije sa ljudima, a najinteresantnija je ona što ako često sretnete istog lika na ulicama, pričom sa njima i vremenom može da vam postane prijatelj, što znači, više bonusa za vas u toku gameplaya. Genijalan momenat, neočekivan ali nekako, hearthfelt momenat što bi rekli.

U toku avanture, Ichiban pored likova koje će povesti sa sobom iz Yokohame, će susretati i starije, jer malo vremena će proći do trenutka kada će saznati da su neke bande iz njegove prošlosti još uvek ovde. Iako je ovde kriminal nežniji što bi rekli, jer eto Havaji, ne znači da će problemi biti lakši. To znači da će mnogi likovi koji su bili u franšizi se ponovo pojavljivati ovde, jer gde je haos, tu su svi oni. Vremenom će postajati deo vaše družine, pa čak i dobri prijatelji, sve u zavnisnosti koliko vi želite da se potrudite za tako nešto.

Gameplay je u osnovi isti kao u Yakuza Like A Dragon, nalik poteznim JRPG igrama. Mada, ubačena je novina koja poboljšava ceo flow gameplaya. Sada svi likovi mogu da se kreću pre nego što urade napad, to znači da možete da se postavite tako da prilikom napada ne udarite samo jednog neprijatelja, već više njih. Ovo menja dinamiku u igrama, i ne, nije kao u Persona 5 Tactic recimo ili Mario + Rabbids igrama, ali ta minimalna sloboda dosta menja šta sve možete da uradite i koga sve da napadnete, a ako dobro isplanirate napade, onda će vam i borba dosta kraće trajati. Mada, Kiryu može da napada kako je to radio u „svojim“ igrama do sada. Kada se napuni hype meter, možete ga aktivirati i tada se igra prebacuje iz potezne izvedbe u klasični brawl fazon kao u starijim Yakuza igrama. Jako lepa ideja, omaž svim starim Yakuza igrama, detalj koji se meni jako svideo. U igri takođe imate poslove koji će definisati način borbe vaših likova. Vremenom ćete ih otključavati i oni su kako funkcionalno tako i vizuelno totalno šašavi kao do sada, a na vama je da izaberete ili ono šta vam se najviše sviđa ili šta je najefikasnije, sve u odnosu na stil igranja koji žeiite da forsirate. Dobra stvar u toku borbe je i to da članovi grupe neće samo stajati dok vi napadate. Recimo ukoliko vi udarite nekog protivnika koji se odbije do drugog člana tima, on će uraditi vezani udarac iako u tom trenutku nije aktivan iliti bolje rečeno, nije došao njegov red za akciju.

Novina koja se meni jako svidela je to što sada možete izabrati koje skillove želite da prenesete sa jednog posla na drugi. Ranije vam je igra prebacivala dva skilla sa jednog na drugi, bez mogućnosti da izaberete šta vi želite da ostane, šta vi želite da koristite. Sada praktično možete da napravite klasu apsolutno kako vi želite. Pored toga, možete da prensete I kiwami ability sa jednog posla na drugi, stvarajući savršenu klasu koja u potpunosti odgovara vašem stilu igranja. Pored toga, nadogradnjom ličnosti Ichibana i Kiryua poboljšavate kako otpornosti, pojačavate njihovu snagu i time likovi postaju efikasniji u borbi. Još jedna novost u gameplayu je Hype meter, koji se puni kod vaših boraca koji su u grupi. Kada se napuni, biće označen infinite znakom pored njihove ikonice. On dozvoljava tag napad sa jednim od dvojice vođe te grupe, Ichibanom ili Kiryuom. Ichiban nema hype meter ali on je jedini lik koji može da aktivira all out attack, koji za razliku od tag napada koji uključuje dva lika, all out attack aktivira apsolutno sve u istom trenutku praveći ogroman damage neprijateljima. Pored toga, dobro je napomenuti da je razlika u odnosu na Yakuza Like a Dragon to, što ovaj ultimativni napad deluje na sve neprijatelje na mapi, ne samo na jednog protivnika kao ranije koga vi selektujete. U toku igranja, iako se drugim likovima napuni infinite hype, bolje je iskoristiti sve sa ichibanom, jer je neuporedivo korisnije nego tag napad, pogotovo kasnije kada neprijatelji postanu jači.

Sve ovo znači da je borba zabavnija, interesantnija, uvrnutija nego što je bila do sada. U toku igranja, nebitno da li se vozite na segwayu ili trčkarate ulicama Havaija, ćete moći da učestvujete u takozvanim random encounterima, mada hvala bogu, nema ih previše niti su zamorni kao što su možda u nekim trenucima bili u prethodnim igrama. Dobro je napomenuti i to da igra ne traži od vas da grindujete u borbi ili sporednim aktivnostima kako bi dovoljno levelovali vašeg lika kako bi porazili određenog bossa, što je bio slučaj u Yakuza Like a Dragon. Ovde sve nekako ide prirodno, i to je verovatno zbog toga što je celokupan flow igre dosta bolje odrađen. Šta god da radite u njoj, ima smisla, ne izgleda niti je usiljeno, već je deo jednostavnog uživanja.

Kao i u svim Yakuza igrama ranije, i u ovoj ima tona side aktivnosti. Tu su Side Stories koje su odlično odrađene, koje ne služe samo da bi rešavali priče i probleme drugih ljudi, već završavanjem njih ćete upoznavati bolje članove vaše grupe. Bolje rečeno, to nećete toliko raditi u toku završavanja glavnih, već sporednih misija. Veza sa grupom je jako bitna, što je jače prijateljstvo, to će ta sinergija u toku borbe biti bolja, otvaraće vam se novi potezi i jednostavno će sve biti lakše. Ovo je odličan prikaz koliko prijateljstvo može da znači, kao u igri tako i u stvarnosti, mada sigurno nećete ići ulicama Havaija i mlatarati članove bande sa vašim prijateljima samo da bi videli koliko ih dobro znate.

Pored sub stories, tu su i druge uvrnute aktivnosti, kao u svakoj igri. Kopija Pokemon Spanpa i generalno Pokemon igre pod imenom Sujimon je i dalje tu, a novina je Crazy Eats, aktivnost koja neodoljivo podseća na Crazy Taxi igru. Ne da podseća, nego je to to. Vi ćete na bicikli sakupljati i dostavljati pice, kako bi dobili što bolji rank, naravno ova avantura će biti ograničena vremenom, tako da što ste bolji, to je bolja ocena na kraju dostave. Mada, najbolja sporedna aktivnost je klon Animal Crossinga u ovoj igri. Ichiban će u nekom trenutku moći da ode na Dondoko Island, gde će napraviti svoje odmaralište. Ovo bukvalno funkcioniše kao igra za sebe. U njoj ćete moći da sakupljate sirovine, da ih prerađujete, da čistite ostrvo od gamadi i da gradite sve na njemu kako bi vaše odmaralište bilo što popularnije. Možete ga unaprediti do pet zvezdica, a vremenom će dolaziti posetioci koji će ostavljati novac, tako da sve šta zaradite, može se koristiti u glavnoj avanturi.

Najveća fora je u tome što je Ryu Ga Gotoku Studios mogao sve ove aktivnosti da izbaci kao posebnu igru, jer toliko su razrađene i velike, pogotovo Dodoko Island Resort, ali hvala bogu ubacio ih je kao deo ove. Upravo zbog toga, šta god da odlučili da igrate iliti bolje rečeno, gde god da provodite vreme, imaćete osećaj kao da igrate nekoliko naslova u jednom, jer je iskustvo totalno drugačije, gameplay je drugačiji, cilj je drugačiji, što jeste za svaku pohvalu.

Ovaj opis je već dug, a sigurno nisam sve pokrio šta ima u igri, jer da radim to, sigurno bi prešao sat vremena čitanja, gledanja, ako ne i više. Jer toliko je Like a Dragon Infinite Wealth ogroman naslov, slojevit, dobar, zadovoljavajuć a najviše od svega, zabavan. Infinite Wealth jeste možda zaključak priče jednog od najpoznatijih protagonista u, pa mogu slobodno da kažem industriji, ali isto tako, nastavak sjajne franšize čiji kraj nije ni na horizontu. Like a Dragon Inifinite Wealth je igra svega i svačega, ali najviše igra zabave i verujem da će se svima svideti, možda nekome zbog sporednih zezancija koje može raditi, možda nekome zbog Ichibana, nekome zbog matorog Kiryua, ali verujem da za svakoga ima po nešto.

9.5/10

8 Likes

Evo i videa :slight_smile: