Ghostrunner 2 Recenzija

Biti nindža je bio san svakog klinca, makar u nekom trenutku detinjstva. Ta elegantnost pokreta i izgleda u fantastičnom svetu tame, niko nije mogao da odoli. Neki od nas smo čak želeli da budemo nindže jer oni prihvataju mrak kao prirodno stanište, a mi jelte kao klinci se plašimo mraka.

Tako da, biti nindža je pobijalo mnoge strahove kod nekih klinaca, računajući I kod mene. Onda smo porasli, gledali da budemo nindže kada nas niko ne gleda, blamirali se u svojim sobama u pauzama nekih igara, okej, možda neko nije, znam da ja jesam… Kasnije su dolazile igre koje su obrađivale tu temu, Tenchu je najpoznatija, ali baš radi taj taktički nindža prilaz i prikaz tih neodoljivih kreatura. Mnogo godina je prošlo da neko spoji par ključnih, u tom trenutku popularnih stvari u jednoj igri. Neverovatnu brzu akciju, prelep svet i naravno užasno zadovoljavajuću mehaniku. One More Level je ukombinovao sve to, još kao šlag na tortu, svoju igru Ghostrunner iz 2020. godine spakovao u utopijski cyberpunk svet. U Dharma Kuli, jedino utočište preostalih ljudi na planeti. Svet izvan kule je uništen, a u njoj je vladao takozvani Keymasten, tiranin koga su svi hteli da svrgnu sa vlasti. Vi ste bili u ulozi Jacka, kiborga sa naprednim AI-em koji je, nekako svojom voljom odabrao da pomaže ljudima. Jack je jedini preživeli Ghostrunner, koji su bili super borci, mešavina mašina i ljudskog tkiva koji su spremni da urade sve za svog vladara. Nakon svrgavanja Keymastera, što se dešava na kraju keca, svi su mislili da će napokon zavladati mir u Dharma kuli, ali to na žalost nije bio tako.

Ghostrunner 2 se dešava godinu dana nakon dešavanja u kecu. Kada je Keymaster ubijen, svi su mislili da će doći miran period u kuli, ali na žalost to nije bio slučaj. Sve frakcije su pokušale da zavladaju, što je dovelo do novog haosa u njoj. Svako je ratovao sa svakim i mir nikada nije bio uspostavljen. Pored svega toga, pojavio se zloćudni AI van kule, čije poreklo, makar na početku nećete znati, a na Jacku je sada da nađe odgovore, zašto se pojavio sada, ko je on, pronađe i uništi ga.

Za razliku od prvog dela, gde ste išli kroz iliti uz Dharma Kulu iz misije u misiju, bez prekida i predaha, novina je to što sada imate svoju bazu, sa preživelima koji će vam pomagati u vašoj avanturi. Između svake misije ćete moći da pričate sa njima, da zaronite dublje u priču, shvatite poglede na sva dešavanja iz ugla pravih ljudi kao i kako to utiče na sve njih. Sav taj brifing za nove misije i debrifing nakon njih će se odvijati kroz razgovore, dok ćete sasvim likovima totalno u opuštenom fazonu pričati o dešavanjima kroz koje ste prošli kako bi došli do cilja. Poprilično je sve lepo i interesantno sve odrađeno i daje vam te bitne trenutke za odmor prstiju i uma od brze akcije u misijama.

Mada veća novina je sigurno razvoj gameplaya u igri, prvo od akcije pa onda preko nadogradnje vašeg Ghostrunnera. U kecu je sve bilo poprilično linearno, imali ste jednu putanju, neprijatelje ispred vas i akrobacijama, snalažljivošću i brzinom ste morali da ih porazite. Nije bilo toliko mesta za eksperimentisanje. Sada su nivoi manje linearni, što znači da ćete u svakom trenutku imati nekoliko načina da priđete svakoj borbi. Core mehanika je dalje ista, a to znači one-hit-kill kako u slučaju neprijatelja, tako i kada ste vi u pitanju. Igra ne prašta greške i svaki okršaj mora da bude savršeno isplaniran. I naravno da neće biti, makar ne na početku, dok ne naučite ponašanja svih neprijatelja, njihove napade i pokrete. Tek onda ćete moći da uradite savršen flow akrobacija i borbe kako bi očistili određeni deo nivoa od neprijatelja. Izbor prilaza će definisati da li ćete ih napasti frontalno i rizikovati reset checkpointa zarad bržeg čišćenja nivoa ili ćete preuzeti sistematski, tiši prilaz, makar na početku, gde možete eliminisati nekoliko ključnih neprijatelja sa strane, što vam otvara put ka onim težim, bez rizika da će vas neko skinuti kao glinenog goluba dok pokušavate da skakućete i izbegavate projektile neprijatelja koji su neposredno ispred vas. Šta god da izaberete, budite sigurni da će se svaki okršaj resetovati na desetine puta, sve dok ne nađete savršenu putanju i dok vam ne upali apsolutno sve šta ste zamislili da uradite. To je ujedno i draž Ghostrunnera, bio u kecu, ostao u dvojci. Najmanja greška se plaća, a savršeni pokreti i isplanirane akcije pružaju neverovatno zadovoljstvo kada ih uspešno izvedete.

Kako bi svaki segment nivoa završili uspešno, na raspolaganju će vam biti nove igračke koje će Jack imati. Sada ćete koristiti šuriken, ghost i tempest mogućnosti. Šuriken će koji će onehitovati većinu neprijatelja, ili stunnovati one jače. Tempest je nova stvar gde će Jack telekinezom razbacivati protivnike ili objekte po nivou, a kasnije će vam služiti i kao stvar kojim ćete moći da odbijate projektile od sebe. Ghost, čijom aktivacijom ćete moći da stvorite vašeg klona koji će privući sav fokus neprijatelja, dok ćete vi biti nevidljivi dok ne istekne ili ne napadnete nekoga. Svaka od ovih mogućnosti troši staminu koju imate, mada ih možete nadograditi kako bi trošili ili manje energije ili trajali duže. Ali imajte na umu, svaka jača nadogradnja pored ogromnih prednosti ima i nekoliko mana na koje ćete morati da obratite pažnju.

Pored svega toga, ubačen je i ultimate ability, a on će vam dozvoliti ili da neverovatnim jakim laserom iz Jackove ruke pobijete sve neprijatelje, što nije tako zanimljivo, do toga da ćete moći da hakujete nekog od neprijatelja iz grupe kako bi se borio za vas u kratkom vremenu, stunnujete sve neprijatelje u vašoj blizini i tako dalje.

Kao i u prvom delu, Cybervoid nivoi su i dalje tu, ali pored toga što će one biti pretežno platformske zagonetke, sada ćete u određenim trenucima imati i neprijatelje u njima, što će dodati novu dimenziju u preživljavanju u ovom virtualnom svetu. Platformske zagonetke će postojati i van Cybervoida i svaka je odlično odrađena. Ne preteška, ali će od vas zahtevati pažnju i fokus kako bi je rešili bez problema. Pomenuo sam memorijske module koje ćete pronalaziti, a tu će biti i novi skinovi i tipovi katana kao i drugi bonusi i razni kozmetički delovi kojima ćete moći da promenite izgled vašeg Ghostrunnera. Sve ove stvari se baš kriju iza platformskih izazova, tako da je potrebno da analizirate nivo, skontate gde trebate doći i jednostavno naći savršen put do tog mesta. Sve su to male slagalice smeštene u okruženje u kojem se igra dešava i nikada ne izgleda isforsirano i nikada vas neće toliko odvući od glavnog puta kako bi se zaboravili ili možda čak i smorili.

Vratili su se i Boss fajtovi, mada u kecu su to više bile platformerski izazovi koji ste morali da rešite, a ujedno i preživite. Sada, već sa prvim bossom se fokus više prebacuje na borbu nego na skakutanje. Da imaćete i takozvane bossove koji će ustvari biti zagonetke koje ćete morati da rešite, ali generalno će se borba sa njima više svoditi na vašu snalažljivost u prostoru i pravi tajming kada je potrebno da zadate udarac. One hit mehanika za vas i dalje važi, ali za bossa i ne toliko. Oni će imati svoj health bar koji je potrebno da iscedite, a na vama je da usavršite pokrete kako bi preživeli od početka do kraja borbe. Baš zbog te one hit mehanike koja će i dalje biti prisutna kod Jacka, postojaće checkpointi kod boss borbi, što će donekle olakšati njihov prelazak. Mada neki su zeznuti čak i pored toga. Generalno borbe se svode nešto kao u souls like igrama, naučiti ponašanje i pokrete protivnika, pronalaziti taj mali prostor i deliće sekunde kada je moguće da im skinete porciju njihovog healtha i onda izbegavanje svega šta oni bace na vas.

Sistem nadogradnje je isto promenjen. Pre je funkcionisao nešto kao tetris. Bonuse ste mogli da ređate u sistemu slagalice kako bi iskoristili sav moguć prostor na matičoj ploči, pa kao u tetrisu. Sada je malo drugačije odrađeno. Imaćete nekoliko vertikalnih putanja na kojima ćete moći da stavite do četiri bonusa od sedam ili osam tipova koje ćete moći da kupujete. Ukoliko u jednoj vertikali krenete sa nadogradnjom vaše katane, moraćete da nastavite da je nadograđujete u celom nizu. Dobra stvar što, negde na sredini igre, ćete moći da unapredite vaš sistem nadogradnje sa čipom koji će vam dozvoliti šetanje između granja, bolje rečeno, da nadograđujete nekoliko nepovezanih stvari na jednoj velikoj grani, mada taj čip je najskuplja nadogradnja a i za njega je potrebno najviše memorijskih modula. Da, nije bitno samo da kupite nadogradnju, već i u toku svakog nivoa da pronalazite zelene memorijske module, nešto kao collectibles, mada jesu obavezni ukoliko želite da Jack bude što jači, a oni će vam dozvoliti da ubacite što više nadogradnji i modula na Jackovu matičnu ploču, stvarajući od njega savršenog Ghostrunnera.

Sam flow igre bi bio savršen, da nije trećeg dela. Ja sam makar igru podelio na četiri velike celine, a u trećoj napuštate kulu u potrazi za tim zlim AI-em. Koliko god da sekcija pre izlaska iz kule izgleda impresivno, kao i prvi susret sa svetu izvan nje deluje izazovno, nekako se gubi ritam same igre u tom trenutku. Neposredno pre toga dobijate novu igračku, motor koji će Jack moći voziti, ali ceo taj deo igre ima previše praznog hoda. U nekim trenucima on definitivno prija, ali u drugim on se jako razvuče, tako da ćete u određenim momentima više vremena provoditi tražeći pravi put do cilja nego boriti se i izvoditi vratolomije. Sa jedne strane, super je što je razvojni tim uneo malo raznolikosti u ceo gameplay sa ovim elementima, ali sa druge, definitivno su ove deonice morale da budu kraće. Mada, dok tumarate wastelandom van kule, imaćete neke odlično režirane akcione scene na motoru, koje će vratiti taj adrenalin u vama koji će sigurno nestati nepotrebnim vozikanjem motora. Koliko sam bio oduševljen kada sam video uništen svet van Dharma kule, toliko sam u nekim trenucima želeo da se celokupna ta sekcija završi. Ali na žalost, ona je potrajala. Rekavši sve to, mogu slobodno da kažem, da je to skoro sigurno jedina mana ove igre, jer pored svega šta ona pruža, sve ostalo su vrline. Dobra stvar kod ovog dela igre je što je ona uvela nove, neke jako zanimljive i interesantne neprijatelje. Mešavina ljudi i robota, ali ne nešto nalik našem Ghostrunneru, nego nešto sablasno i neprijatno, ali jako zaniljivo za seckati.

Zbog toga povratak u Dharma Kulu je impresivan kao i izlazak iz nje i poslednji sprint igre je čini odličnom, sa kombinovanjem težih, zahtevnijih borbenih izazova i patformskih sekcija kako u Cybervoidu tako i u pravom svetu.

Ghostrunner 2 je odličan nastavak, igra koja je nadogradila sve odlične elemente iz prvog dela, i ubacila nove igračke koje je čine još boljom i interesantnijom od prethodnika. Za priču će vam trebati nešto više od desetak sati, možda i više za neke igrače usled mnogo ponavljanja i resetovanja nivoa, ali ovo je igra koja vas nikada neće obeshrabriti ili vas odgurati od sebe. Već će vas svakim neuspehom još više terati da budete bolji, snalažljiviji, precizniji, fokusiraniji. Retko koji to naslov tako dobro radi kao ovaj i upravo zbog toga, svako ko je voleo keca, jednostavno mora odigrati dvojku, a za nove igrače, ovo može biti jedan odličan izazov i provera svih motornih funkcija kod vas.

Igra izlazi 26. oktobra :slight_smile:

12 Likes

I video opis da :slight_smile: