Final Fantasy VII Rebirth Recenzija

Final Fantasy VII: Rebirth je drugi deo planirane trilogije igara koje ponovo stvaraju kultnu igru Final Fantasy VII sa PlayStation-a iz 1997. godine. Svi smo se pitali, kako će ova trilogija ispasti, da li će Square Enix uspeti da nastavi visokim kvalitetom koji je sam sebi postavio kao zadatak sa izlaskom Final Fantasy VII Remake-a pre par godina na PlayStation 4. Izgleda da su nadmašili sebe, makar po pitanju mehanika, otvorenog sveta, koji nije bio prisutan u prvom delu remake trilogije i još mnogo toga, ali ipak, grafički, igra izgleda kao svoj prethodnik, sa naravno više detalja tu i tamo i mogućnošću žvakanja otvorenog sveta ove veličine. Nego krenimo ispočetka.

Priča igre se dešava neposredno nakon događaja u Final Fantasy VII Remake (2020), kada Cloud i kompanija beže iz polu uništene metropole Midgar. Cloud koga vi i dalje vodite kao i u Remakeu, bivši vojnik kompanije Shinra, sada deo ekoterorističke grupe AVALANCHE se i dalje bori protiv Shinre kompanije koja je imenovana, pa po prezimenu svog osnivača, jako maštovito. Kompanija Shinra iscrpljuje životnu energiju Planete, poznatu kao Lifestream, i Cloud se, kao i u Remakeu, strašno trude da je zaustave i unište sav život ili makar spasu lepote ovog predivnog sveta. Remake se dešavao u Midgaru, jedna lokacija koja je predobro bila odrađena, a sada idemo van njega, u open world okruženje, a avantura će ih odvesti širom planete u potrazi za Sephirothom, osvetoljubivim mačevalcem koji je dugo smatran mrtvim. Priča se oslanja na elemente originalne igre, ali istovremeno proširuje karakterizaciju likova i strukturu narativa. Mislim kako i ne bi kada se uzme u obzir da je jedna igra iz 1997 godine, podeljena na tri jako jako velika dela. Igrači imaju slobodu da lutaju i otkrivaju sporedne zadatke, što obogaćuje iskustvo igranja. Iako nije potpuno otvorenog sveta, Rebirth pruža bogato i dinamično okruženje za uranjanje u igru.

Odmah posle kratkog prologuea sam shvatio koliko je neverovatno veliki ovaj svet, u apsolutno svakom mogućem smislu. Igra će vas voditi kroz različite lokacije koje jako često, ako ne uvek izgledaju apsolutno spektakularno. Grasslands je početna regija igre. Na travnatim ravnicama ćete pronaći manje izdvojene punktove i močvare. Ako želite da pređete, moraćete da iznajmite Chocobo-a sa lokalne farme. Junon je oblast koja je dostupna u drugom demo izdanju igre. Ovde ćete otkriti značajne događaje i nove izazove. Corel je dom Golden Saucer-a, mega zabavnog parka sa raznim minigameovima. Ovde ćete se zabaviti i istraživati različite aktivnosti Gongaga je malo selo smešteno usred bujne džungle. Takođe je mesto stravične eksplozije mako reaktora. To je rodni grad Zacka btw. Ova stenovita oblast smeštena je na visokom platou i dom je Red XIII-a. Očekujte zapanjujuće pejzaže i duboku priču u njemu. Nibelheim, deo Nibel regije, je rodni grad Cloud Strife-a i Tifa Lockhart. Meridian Ocean je istraživačka oblast južno od sveta, sastavljena od vode. Detalji o ovom delu sveta nisu još uvek otkriveni, ali će igrači moći da istražuju ovu oblast koristeći vozila na vodi. Ovo su samo neka od fascinantnih mesta koja ćete posetiti dok istražujete svet Final Fantasy VII Rebirth. Najbolje od svega je to što sa svakom regijom, svakim novim delom ove igre koračite u nepoznato. Prosto nemate ideju koliko je sve veliko i detaljno, koliko vas tajni i uzbuđenja čekaju na svakom koraku, koliko baš onih legendarnih Final Fantasy momenata račvanje priče i događaja kao i proživljavanje istorije, kako figurativno tako i bukvalno, jer jelte zbog originala.

Sporedne misije koje se nalaze u svakom delu igre vredne su istraživanja. Umesto klasičnih i dosadnih zadataka poput donošenja predmeta ili pratnje, ove misije su dublje i imaju više ciljeva. Ova dodatna dubina znači da su priče koje se pričaju intimnije, ali takođe dobijate priliku da istražite region kroz oči nekoga ko tamo živi. Voleo sam da pomažem psu Samu u njegovoj dostavi ili da pomognem u hvatanju pobeglih Chocobo-a za lokalnu farmu Chocobo-a. Mnoge od ovih priča će takođe ojačati vašu vezu sa članovima vaše grupe, pružajući dalji uvid u ono što ih pokreće. Ta veza je važna jer svaki član tima ima svoju traku prijateljstva. Ako želite da izlazite sa Tifom ili Aerith, morate biti oprezni šta kažete i kako se ponašate u ključnim sporednim pričama i glavnim misijama. Takođe, neke od kasnijih sporednih misija dodaju kontekst i dubinu koji bi trebali biti obavezni da biste u potpunosti shvatili ovaj univerzum.

Osim sporednih avantura, Rebirth je praktično prepun mini-igara. U svakoj lokaciji u igri možete pronaći neki oblik mini-igre. To je sjajno jer vam pruža raznovrsne zabavne stvari koje možete raditi, ali nije tako sjajno u tome što sam proveo glupu količinu vremena postajući Bog-kralj Queen’s Blood-a. Queen’s Blood je sada obavezna kartaška igra unutar sveta igre RPG-a. Kao što je Gwent bio pre toga, postao sam opsednut time da postanem nepobediv, izazivajući svakoga ko bi se usudio da mi se suprotstavi. Takođe, sa velikim zadovoljstvom sam se posvetio igri ritma na klaviru, učeći komade muzike koji čine sopstveni rezultat igre. Što postavlja pitanje da li Tifa zna da ima svoju temu jer može da je nauči da svira. Da li oni čuju muziku igre u svetu igre? Da li je to razlog zašto Cloud ponekad izvodi melodiju pobede iz Final Fantasy? Da li čuju muziku šefa dok se približava? U svakom slučaju, postoji mnogo izuzetnih sporednih igara koje treba pronaći i ja ih doslovno sve preporučujem.

U avanturisanju ćete imati grupu vaših vernih pratilaca koji su sa vama bili i u Remakeu sa malom napomenom da je sada Red XIII playable lik, za sve ljubitelje psa koji priča. Oni će sa vama biti na svakom koraku, a ono što je najbitnije i u bitkama. Kada imate mogućnost izbora članova tima (što je uvek slučaj u open world istraživanju), iskustvo i AP se dele među celim timom. Članovi koji nisu u aktivnom timu i dalje će napredovati, kao i njihove opremljene materije. Opremite ih oružjem i oklopom koji imaju najviše raspoloživih slotova za materije kako biste ih preopteretili. Dodeljivanje AP Up materije povezane sa nečim vrednim, kao što su HP Up, MP Up, Enemy Skill ili bilo koja dual magic materija, je dobra ideja. Takođe, neaktivni članovi mogu koristiti magije poput Cure između borbi, pa razmislite o dodavanju Healing Materije barem na jednog od njih kako ne biste trošili MP aktivnih članova tima na lečenje. Osnovni napadi su korisni samo za punjenje vašeg ATB metra. Za sve druge akcije, kao što su bacanje čini, aktiviranje sposobnosti ili upotreba osnovnih predmeta poput Potiona, morate potrošiti barem jedan ATB naboj. U nekim slučajevima, možda ćete želeti da štedite ATB. Ako se pripremate za akciju koja zahteva dva puna ATB-a, ili čekate da neprijatelj bude Staggered, bolje je da ih zadržite. Tada je pametno preći na drugog lika. Dva člana tima koje ne kontrolišete i dalje će napadati i izvoditi osnovne akcije, ali njihov ATB se puni sporo. Često ih menjajte kako biste punili ATB meter svih članova tima. Zavisno o njihovoj poziciji na bojištu i dostupnim akcijama, drugi lik može biti efikasniji od Cloud-a. Svaki lik ima jedinstvenu sposobnost koja je mapirana na trouglu na kontroleru. Na primer, Cloud ima Punisher Mode koji naglašava napad, pa ga aktivirajte kada je neprijatelj Staggered. Barret ima Overcharge, koji ispaljuje seriju eksplozivnih metaka na cilj. Barret počinje svaku bitku sa punim Overcharge-om, pa ga koristite odmah i često menjajte likove kako biste uvek znali kada će se ponovo napuniti.

Za veći deo, borba u Final Fantasy VII Rebirth ostaje ista kao u Final Fantasy VII Remake, s nekim poboljšanjima koja će vam biti poznata ako ste igrali EPISODE INTERmission DLC sa Yuffie. Ovo je živahno proširenje originalnog FF7-ovog Active Time Battle (ATB) sistema, sa mnogim istim mehanikama, vokabularom i statistikama prevedenim u više aktivnih borbi umesto klasičnih borbi u liniji iz starijih Final Fantasy igara. Real-time ATB sistem i dalje je prisutan, omogućavajući vam da slobodno menjate između tri aktivna člana tima, dok istovremeno upravljate mnoštvom sposobnosti i drugih akcija… Većina neprijatelja će vas primetiti i napasti čim se približite. Pritisnite taster za napad kada se pojavi crveni krug kako biste izveli First Strike. Vaši saborci će se odmah pojaviti blizu vas kako bitka počne. Ovo možete čak uraditi i dok jašete Chocobo-a

Rebirth kreće u open world istraživanje skoro pa odmah nakon što napustite Kalm. Ne možete mnogo toga uraditi u određenoj regiji dok ne ukrotite lokalnog Chocoba, pa to treba da bude vaš prioritet svaki put kada stignete u novu prostranu oblast. Uvek pratite primarni cilj zadatka dok ne ukrotite Chocoba za jahanje. U nekim regijama će vam biti potreban Chocobo sa posebnim sposobnostima kako biste se kretali, ali čak i u Grasslandsima, potreban vam je običan Chocobo da biste prešli močvaru. Osim što omogućava brže i lakše istraživanje, Chocobo vam je potreban i za napredovanje u priči. Ovo je neophodno čak i ako preskačete veći deo istraživanja kako biste se fokusirali na glavnu priču. Takođe, ne možete brzo putovati do završenih World Intel lokacija dok ne možete jahati Chocoba koji je domaćin toj regiji. Do tada možete brzo putovati samo do skrovišta i znamenitosti označenih heksagonalnom ikonom. Svi Chocobi imaju tri brzine koje možete nazvati hodanje, trčanje i sprint. Pritisnite dugme za trčanje (taster trougla) da biste prilagodili brzinu.

Grafiički dizajn je spektakularan, dok grafika ume malo da koči tu i tamo. Od detaljno izrađenih detalja u Open World okruženju do impresivnih Summon animacija, svaki kadar je umetničko delo. Rebirth nas vodi kroz različite okruženja, od malih naselja, preko gradova određenih regija pa sve do ogromnih okruženja, sa pažnjom posvećenom svakom pikselu. Mada, rekavši to, igra ima, kao i Remake, neke totalno nelogičnosti u vidu nedovršenih tekstura. Jeste da neće svi igrači obraćivati pažnju na to, ali je lepo napomenuti. Verujem da je problem da se ovoliki svet spakuje u matori Unreal Engine 4, što je greška što su išli sa njim, ali asseti iz Remakea su ih verovatno naterali da krenu ovim lakšim putem umesto prebacivanja u UE5, što zahteva više posla naravno.

Iskreno, FF7 sam odigrao tek pre par godina, i to na Xbox One X konzoli, mislim da je to bilo baš godina kada je Remake izašao. Do tada sam samo pokušavao da odigram ceo serijal, ali nikada nisam uspevao. Pošto je VII bio legendaran po pitanju mnogo toga, i bukvalno revolucionaran, čak sam se i ja zaljubio u njega iako izgleda kako izgleda za današnje standarde, suština i kvalitet je i dalje tu. Remake me je još jednom kupio, kao ni jedan drugi FF naslov i to je značilo da moram da odigram Rebirth, i evo igram ga mesecima i dalje ne želim da ga ostavim, u pauzama kada lutam u 14 i divim se 16 koliko sve izgleda baš kako ja želim da jedna igra izgleda. Remake + Rebirth su obavezno štivo za svakog gejmera, tako da ako imate PS5, ne propuštajte ovo. Okej Remake može da se odigra i na PC-u, ali to će biti samo podsticaj igračima da možda nekada uzmu PS5 i odigraju nastavak, ili sačekaju PC verziju.Gde god igrali u budućnosti, nećete zažaliti.